U bent hier: FAQ - Algemeen, bestelwijze
 
Algemeen, bestelwijze

FAQ Algemeen en bestelwijze

 

Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Kan ik deze opnieuw opvragen?

Ja, u moet dan een nieuw wachtwoord aanmaken. Deze optie vindt u op dezelfde pagina waar u normaal inlogt. Via de link ‘wachtwoord vergeten’ ontvangt u met uw e-mailadres en klantnummer een link per e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Weet u uw klantnummer niet meer? U vindt uw klantnummer op elke factuur. Op het etiket op het doosje met uw medicijnen, wordt uw klantnummer ook vermeld. U vindt deze rechts bovenaan het etiket, onder het eFarma logo.

 

Het lukt niet om mijn bestelling via de website af te ronden.  Hoe komt dit?

Op de laatste pagina van het bestelproces vindt u onze leveringsvoorwaarden. Het is uitsluitend mogelijk om een bestelling af te ronden, wanneer u akkoord gaat met deze voorwaarden. Dit geeft u aan door middel van een vinkje onder het tekstblok met de voorwaarden.

Bij het plaatsen van een bestelling is het belangrijk om in te loggen op uw account. U kunt zien dat u bent aangemeld, als u rechts bovenaan de website de optie ‘mijn account’ ziet staan.

 

Ik wil graag weten of mijn medicatie vergoed wordt. Zo niet, hoeveel kost mijn medicatie dan?

De kosten en vergoedingen voor de meeste medicijnen kunt u berekenen via onze handige medicijnkosten calculator. Deze vindt u hier: https://www.efarma.nl/pages/medicijnprijzen.htm

De kosten worden berekend per verzekeraar (voor iedere verzekeraar gelden andere tarieven). Eventuele toeslagen worden bij de berekening meegenomen.

 

Ik wil medicatie bestellen voor meerdere gezinsleden. Kan dit met één klantnummer?

Nee, dit kan helaas niet. In verband met een juiste receptverwerking en met declaratie bij de verzekering, is het noodzakelijk om voor ieder gezinslid een eigen account aan te maken. 

 

Ik wil medicatie bestellen voor mijn minderjarige zoon/dochter. Op welke naam moet ik een klantnummer aanmaken?

In verband met een juiste receptverwerking en met declaratie bij de verzekering, is het noodzakelijk om voor ieder gezinslid een eigen account aan te maken. Ook uw minderjarige zoon of dochter heeft dus een account op eigen naam nodig. U kunt natuurlijk wel uw eigen contactgegevens doorgeven.

 

Waar kan ik mijn bestelstatus nakijken?

Log eerst in op uw account. Via "Mijn account - Bestelstatus - Detail" kunt u de bestestatus inzien. Ook vindt u daar gegevens over artikelen met een langere levertijd. Deze artikelen worden nagestuurd ("in nazending").

 

Wat betekent de ‘einddatum’  in de status van de bestelling?

De einddatum is bij geneesmiddelen op recept dus de datum waarop volgens onze gegevens uw voorraad van een medicijn op is. De einddatum wordt gebruikt voor het uitvoeren van medicatiebewaking bij receptplichtige geneesmiddelen en het bepalen van de gebruikstermijn.  eFarma gebruikt naast de receptdatum ook een start- en einddatum van de medicatie, en een recept-stopdatum als het gebruik permanent beëindigd is (bijvoorbeeld op verzoek van uw arts).

Bij drogisterij-artikelen wordt ook een einddatum vermeld. Voor bestellingen zonder recept is de einddatum slechts administratief bedoeld, en niet van belang.

 

 
Uw mandje bevat 0 artikelen



Klik op de letter en zoek op naam van het medicijn
Medicijnen die niet bij elkaar passen
Meer over bijwerkingen
Uitleg over preferentiebeleid, contraindicatie, medicijnprijzen etc.
Adviezen over zelfmedicatie
Verlaag uw eigen risico met onze bonusregeling
Informatie over het preferentiebeleid van zorgverzekeraars
Bonuspunten
vanaf €35,-5%
vanaf €75,-10%
Het aantal punten wordt berekend als percentage van het totaalbedrag exclusief de verzendkosten.

1 bonuspunt komt overeen met 10 eurocent, te besteden bij uw volgende bestelling.